Өнімдер мен қызметтерді сертификаттау

Машиналар, жабдықтар және механизмдер
  • доңғалақты көлік құралдары;
  • доңғалақты көлік құралдарының құрамдас бөліктері;
  • ауыл шаруашылығы және орман шаруашылығы тракторлары және олардың тіркемелері;
  • машиналар ауыл шаруашылығы;
  • машиналар және коммуналдық шаруашылыққа арналған жабдықтар;
  • мал шаруашылығы мен жемшөп өндірісіне арналған машиналар;
  • жеңіл, тамақ, элеватор, химия, целлюлоза-қағаз ағаш өңдеу өнеркәсібіне, құрылыс материалдарына арналған технологиялық жабдық;
  • көтергіш-көлік жабдығы, жүк көтеру операцияларына арналған құрал;
  • жылыту қазандары;
  • желдеткіштер, кондиционерлер;
  • тау-кен шахталық жабдықтар.
Тамақ өнімдері
  • тамақ өнімдері;
  • ауыл шаруашылығы өнімдері.
Пластмассалар және олардан жасалған бұйымдар
  • пластикалық құбырлар, полиэтилен құбырлары және т.б.
Құрылыс материалдары
  • құрылыс және жол-құрылыс материалдары мен конструкциялары.
Халық тұтынатын тауарлар
  • ойыншықтар;
  • парфюмерлік-косметикалық өнімдер және тұрмыстық химия тауарлары;
  • ыдыс-аяқ, пленка, қағаз және т.б.;
  • санитарлық-гигиеналық мақсаттағы құралдар;
  • буып-түю ыдысы (бөтелкелер, шыны банкалар, жәшіктер, ағаш, қағаз қораптар) және басқа да халық тұтынатын тауарлар.
Химиялық және отын өнімдері
  • мұнай өнімдері, отын және газ-мұнай шикізаты.
Қызметтер
  • қоғамдық тамақтану (асханалар, дәмханалар, мейрамханалар, барлар, клубтар).
  • автокөлік құралдарына техникалық қызмет көрсету және жөндеу;
  • қонақ үйлер мен туристер тұратын орындардың қызметтері.

Менеджмент жүйелерін сертификаттау

  • ҚР СТ ISO 9001, ISO 9001 сәйкес сапа менеджменті жүйелері;
  • ҚР СТ ISO 14001, ISO 14001 сәйкес экологиялық менеджмент жүйелері;
  • ҚР СТ ISO 22000, ISO 22000 сәйкес тамақ өнімдері қауіпсіздігінің менеджмент жүйелері;
  • ҚР СТ ISO 45001, ISO 45001 сәйкес еңбек қауіпсіздігі және денсаулықты қорғау менеджменті жүйелері;
  • НАССР қағидаттары негізінде тамақ өнімдерінің сапасы мен қауіпсіздігін басқару жүйелері;
  • ҚР СТ ISO 50001, ISO 50001 сәйкес энергоменеджмент жүйелері.

Менеджмент жүйелерін сертификаттау тәртібі туралы қысқаша нұсқаулық

1 Жалпы ережелер

1.1 “Ұлттық сараптау және сертификаттау орталығы” АҚ менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау жөніндегі органның филиалы (бұдан әрі – Филиал) бейтараптық, құзыреттілік, ашықтық, құпиялылық қағидаттарына сәйкес менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау қызметтерін ұсынады.

1.2 Филиал өз талаптарының, оның ішінде осы шарттардың кез келген өзгерістері туралы клиенттерді уақтылы хабардар етуге жауапты болады.

2 Менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау

Менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау бойынша жұмыстар клиентпен жасалған шарт негізінде жүзеге асырылады және мыналарды қамтиды:

  • бастапқы аудит (сертификаттау);
  • бірінші және екінші жылдардағы инспекциялық бақылау;
  • қайта сертификаттау аудиті (қайта сертификаттау).

2.1 Бастапқы аудит

Бастапқы аудит екі кезеңнен тұрады.

2.1.1 Аудиттің бірінші кезеңі менеджмент жүйесі құжаттамасының стандарттар талаптарына сәйкестігіне талдауды қамтиды. Бірінші кезеңнің нәтижелері бойынша клиентке клиенттің екінші кезеңге дайындығы немесе дайын еместігі туралы қорытынды беріледі. Теріс жағдайда клиентке менеджмент жүйесін жетілдіру және Филиалға орындалған іс-шаралар туралы ақпарат беру ұсынылады.

2.1.2 Аудиттің екінші кезеңі менеджмент жүйесінің клиенттің менеджмент жүйесінің стандарттары мен құжаттарында белгіленген талаптарға сәйкестігін бағалау болып табылады. Аудиттің екінші кезеңі клиенттің кеңсесінде және өндірістік алаңдарында өтеді. Екінші кезеңнің нәтижелері бойынша клиентке акт және есеп ұсынылады. Егер менеджмент жүйесі аудитінің нәтижелері бойынша сәйкессіздіктер анықталса, клиент бара-бар түзету іс-әрекеттерін әзірлеуі және оларды филиалмен келісуі тиіс.

2.1.3 Сәйкестік сертификатын беру шарттары

Сәйкестік сертификаты (бұдан әрі – Сертификат) клиентке келесі міндетті шарттар орындалған кезде беріледі:

  • аудиттің бірінші және екінші кезеңдері жүргізілді, сәйкестіктің барлық қажетті куәліктері бар;
  • аудит барысында анықталған барлық сәйкессіздіктер жойылды және клиент Филиалға оларды жоюдың объективті дәлелдерін ұсынды;
  • клиент филиал алдындағы өзінің шарттық міндеттемелерін толық орындады;
  • аудит нәтижелері филиал басшылығымен тексеріліп, бекітілді.

Сертификат Мемлекеттік және орыс тілдерінде ресімделеді және үш жыл бойы жарамды. Менеджмент жүйесіне сәйкестік сертификатымен бірге клиентке сертификаттау белгісін қолдану құқығы беріледі.

2.1.4 Сертификатты және сертификаттау белгісін пайдалану

Клиенттің сертификатты өзгертуге, өзгертуге, бүлдіруге немесе жоюға құқығы жоқ. Клиент инспекциялық бақылау шартының ажырамас бөлігі болып табылатын сертификаттау белгісін қолдану ережелерінің талаптарын сақтауы керек. Филиал сертификаттау мәртебесіне дұрыс сілтеме жасамаған немесе сертификат, сертификаттау белгісі дұрыс пайдаланылмаған жағдайда бақылау жасайды және қажет болған жағдайда шаралар қабылдайды.

2.2 Инспекциялық бақылау

Инспекциялық бақылау сәйкестік сертификатының қолданылу мерзімі ішінде жылына кемінде бір рет жүргізіледі. Бірінші инспекциялық бақылау сертификаттық аудиттен кейін 12 айдан кешіктірілмей жүргізіледі. Сертификатталған клиент кез келген сәтте инспекциялық бақылауға арналған Шартты бұза алады, бұл ретте оның сертификаты күшін жояды.

2.3 Қайта сертификаттау

Қайта сертификаттау сертификаттың қолданылу мерзімі аяқталғанға дейін жүргізіледі. Клиент сертификаттың қолданылу мерзімі аяқталғанға дейін кемінде екі ай бұрын Филиалға өтінім береді.

2.4 Сертификаттау саласын кеңейту немесе қысқарту

Сертификаттау саласын кеңейту немесе қысқарту осы өзгерістің негіздемесін және сертификаттаудың қажетті жаңа саласын көрсете отырып, клиенттің ресми өтініші негізінде жүргізіледі. Сертификаттау саласын өзгерту мақсатында тексеру кезекті инспекциялық бақылау кезінде де, қосымша аудит кезінде де жүргізілуі мүмкін. Тексерудің оң нәтижелері негізінде сертификаттау саласына енгізілген өзгерістері бар жаңа Сертификат беріледі.

2.5 Сәйкестік сертификатының қолданылуын тоқтата тұру немесе күшін жою

2.5.1 Филиал мынадай жағдайларда сертификаттың қолданылуын уақытша тоқтата тұруы мүмкін:

  • менеджмент жүйесінің тиімділігіне қойылатын талаптардың жүйелі түрде бұзылуы байқалады;
  • клиент инспекциялық бақылау жүргізуге кедергі жасайды;
  • клиент Филиалға менеджмент жүйесіндегі елеулі өзгерістер туралы хабарламады;
  • менеджмент жүйесіне қойылатын талаптарды белгілейтін стандарттар өзгертілді, ал клиент жаңа талаптарға сәйкестікті қамтамасыз етпейді;
  • клиент сертификат пен сертификаттау белгісін пайдалану ережелерін сақтамады;
  • клиент өз еркімен сертификаттың қолданылуын тоқтата тұруды сұрады;
  • клиенттің қызметін тоқтату (біріктіру, бөліп шығару, меншік нысанын өзгерту және т.б.).

 

2.5.2 Сертификаттың қолданылуын тоқтата тұру кезінде клиенттің басқару жүйесін сертификаттау уақытша жарамсыз болып саналады және клиенттің сертификаттауды одан әрі жарнамалауға құқығы жоқ.

2.5.3 Сертификаттың қолданылуын қалпына келтіру оның тоқтатыла тұруына әкеп соққан себептерді жоюдың тексерілген фактілерінің негізінде ғана жүргізіледі. Ұйымның өтініші бойынша тоқтатылған сертификаттың қолданылуын қалпына келтіру сертификатты тоқтата тұру мерзімі ішінде Клиенттің жазбаша өтініші негізінде жүргізіледі.

2.5.4 Филиал мынадай жағдайларда сертификаттың қолданылуын жоя алады:

  • клиент филиалдың сертификаттау шарттарының орындалуын қамтамасыз етпеді;
  • клиенттің тұтынушыларынан объективті жүйелі шағымдар туралы ақпаратты растау;
  • клиент сәйкестік сертификатының қолданылуын тоқтата тұру себептерін жойған жоқ.

Сертификаттың қолданылуы тоқтатыла тұрған немесе күші жойылған жағдайда Филиал Клиентті қабылданған шешім және оның себептері туралы жазбаша түрде хабардар етеді және ақпаратты ҚР Техникалық реттеу және метрология уәкілетті органына жібереді.

3 Қауіпсіздік

Клиент менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау бойынша қызмет көрсету процесіне тартылған қызметкерлердің қауіпсіздігі үшін жауапкершілікті өзіне алады. Қажет болған жағдайда клиент филиал қызметкерлеріне қауіпсіздік техникасы бойынша нұсқаулық жүргізіп, оларды қажетті жеке қорғану құралдарымен қамтамасыз етуі тиіс.

Шағымдарды, наразылықтарды, апелляцияларды қарау тәртібі

1 Жалпы ережелер

1.1 Осы талаптар барлық мүдделі тараптар үшін ашық болып табылады және шағымдар мен шағымдармен жұмыс істеу тәртібін белгілейді:

  • қызметтерді тұтынушылар • сондай-ақ басқа да мүдделі тараптар;
  • басқа сертификатталған ұйымдардың;
  • аккредиттеу органдарының;
  • мемлекеттік басқару органдарының, басқа да заңды және
  • жеке тұлғалар.

және қызметтерді тұтынушылардан шағымдармен.

1.2 “Ұлттық сараптау және сертификаттау орталығы” АҚ (бұдан әрі – Филиал) менеджмент жүйелерінің сәйкестігін растау жөніндегі орган филиалының персоналы және тартылатын персонал нормативтік құжаттардың талаптарына сәйкес қызметтерді орындайды, сондай-ақ ықтимал наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың алдын алуға бағытталған әрекеттерді орындайды (ықтимал наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың себептерін анықтау және жою).

2 Шағымдарды, апелляцияларды және шағымдарды қабылдау, тіркеу

2.1 Наразылықтардың, апелляциялар мен шағымдардың түсу арналары: қағаз және электрондық жеткізгіштердегі кіріс хат-хабарлары, бұқаралық ақпарат құралдары, мүдделі тараптардың өтініштері, оның ішінде ішкі шағымдар, ауызша өтініштер, телефон қоңыраулары болуы мүмкін.

2.2 Шағым, апелляция және шағым түскен кезде шағым, апелляция және шағым түскен күні тұтынушылардың шағымдарын, апелляцияларын және шағымдарын тіркеу журналында тіркеледі. Филиал наразылықтарды, апелляциялар мен шағымдарды алғанын растайды және одан әрі жұмыс барысы мен қол жеткізілген нәтиже туралы шағым, апелляция немесе шағымды берушіге хабарлайды.

3 Шағымдар мен шағымдарды қарау

3.1 Шағым немесе шағымды алғаннан кейін Филиал осы шағым немесе шағымның өзі жауап беретін сертификаттау әрекеттеріне қатысы бар-жоғын анықтайды және егер “иә” болса, онда ол онымен жұмыс істей бастайды. Егер шағым немесе шағым сертификатталған клиентке қатысты болса, шағым немесе шағымды тексеру кезінде оның сертификатталған басқару жүйесінің тиімділігі қарастырылуы керек.

3.2 Филиалға келіп түскен сертификатталған клиентке қатысты кез келген шағым немесе шағым бойынша осы сертификатталған клиенттің атына сұрау жіберіледі. Тіркелген шағым немесе шағымды бөлімше басшысы:

  • шағым немесе шағым филиалдың (филиал бөлімшесінің)жұмысындағы кемшілік болып табылатындығын анықтау;
  • шағымның немесе шағымның пайда болу себебін анықтау;
  • қажетті түзету және алдын алу іс-шараларын әзірлеу.

3.3 Талдау тиісті жұмысқа немесе қызметке қойылатын талаптарды анықтайтын нормативтік құжаттар негізінде жүргізіледі. Тиісті жұмысқа, қызметке немесе Филиал құжатына қойылатын талаптарға қатысты шағымдардың немесе шағымдардың заңдылығы шешім қабылдау үшін өлшем болып табылады.

3.4 Шағым немесе шағым берушіге хабарланатын шешімді шағым немесе шағым нысанасына қатысы жоқ тұлға (- лар) қабылдайды (немесе қарайды және бекітеді). Шағым немесе шағым негізді болған жағдайда
түзету және ескерту әрекеттері орындалады, мерзімдер мен орындаушылар тағайындалады. Наразылықтарды немесе шағымдарды тексеру және жою нәтижелері Басқарушы кеңестің, қызметіне осы шағым немесе шағым жататын Орындаушы бөлімшенің назарына міндетті түрде жеткізіледі.

3.5 Шағымды немесе шағымды талдау және өңдеу нәтижелері жазбаша түрде осы шағым немесе шағым түскен ұйымның назарына жеткізіледі. Шағым немесе шағым негізсіз болған жағдайда шағымда немесе шағымда көрсетілген жағдайға қатысты филиалдың іс-әрекетінің дұрыстығын дәлелдеумен ресми жауап дайындалады. Жауапта талаптарға сәйкес жұмыс орындалған немесе қызмет көрсетілген нормативтік құжаттарға сілтемелер көрсетілуі керек.

3.6 Шағымдар немесе шағымдар бойынша қабылданған іс-қимылдардың нәтижелері басқарушы кеңеске жеткізіледі.

3.7 Филиал шағым немесе шағым берушімен бірлесіп, шағым немесе шағымның мәні және олар бойынша қабылданған шешім жарияланатындығын және егер бар болса, қандай дәрежеде екенін анықтайды.

4 Апелляцияларды қарау

4.1 Келіп түскен апелляцияны басқару жөніндегі іс-қимылдарды филиалдың басқарушы директоры сәйкестікті растау және сертификаттық шешім қабылдау бойынша осы жұмыстарды жүргізуге қатыспаған адамға (адамдарға) тапсырады. Бұл тұлға апелляция пәні бойынша құжаттарды жинау және дайындау және оларды алдын ала талдау үшін жауапты болады.

4.2 Апелляцияны алдын ала талдау апелляцияның негізділігін анықтау, апелляцияның пайда болу себебін анықтау және алынған апелляцияға қатысты қажетті іс-әрекеттерді айқындау мақсатында осы апелляция құзыретіне жататын бөлімше басшысымен бірлесіп жүргізіледі. Бұл ретте апелляция берген адам ұсынған шараларды ескере отырып, апелляцияның қанағаттандырылуы мүмкін бе екені айқындалады. Апелляцияны талдау тиісті жұмысқа, өнімге, қызметке немесе құжатқа қойылатын талаптарды анықтайтын нормативтік құжаттар негізінде жүргізіледі.

4.3 Апелляция заңсыз сипатта болуы мүмкін, өйткені ол көрінеу дұрыс әрекеттер мен филиал қызметінің нәтижелеріне берілуі мүмкін. Апелляция негізді болған жағдайда жауапты тұлға қажетті іс-қимылдар жоспарын әзірлейді, нақты мерзімдер мен тиісті іс-қимылдардың орындалуына жауапты филиал бөлімшесін айқындайды.

4.4 Талдау нәтижелері және барлық апелляциялар бойынша әзірленген іс-қимылдар мақұлдау және түпкілікті шешім қабылдау үшін сәйкестікті растау жөніндегі органның апелляциялық комиссиясына ұсынылады.

4.5 Сәйкестікті растау жөніндегі органның апелляциялық комиссиясы қабылдаған шешім, сондай-ақ филиал тарапынан апелляцияны талдау және өңдеу нәтижелері апелляцияға өтініш берушіге жазбаша түрде жеткізіледі.

4.6 Егер өтініш беруші апелляцияны қарау нәтижелеріне қанағаттанбаса, онда ол филиалдың әрекетіне аккредиттеу жөніндегі уәкілетті органның апелляциялық комиссиясына шағым беруге құқылы.

4.7 Апелляция негізсіз болған жағдайда жауапты тұлға өтініш берушінің атына апелляция берілген жағдайға қатысты филиал іс-әрекетінің дұрыстығын дәлелдеумен ресми жауап дайындайды. Жауапта талаптарға сәйкес сәйкестікті растау туралы шешім қабылданған нормативтік құжаттарға сілтемелер келтірілуі тиіс.

5 Жауапты қалыптастыру

Шағымдарға, апелляцияларға және шағымдарға жіберілетін барлық жауаптар филиалдың фирмалық бланкілерінде ресімделеді. Шағымға, апелляцияға немесе шағымға жауаптың екінші данасы тиісті орындаушылардың, сондай-ақ орындауға тартылған бөлімшелер бастықтарының, мамандардың бұрыштамаларымен және филиалдың бекітілген істер номенклатурасына сәйкес осы құжат бойынша барлық хат алмасулар іске тігіледі

Менеджмент жүйелерінің берілген сәйкестік сертификаттарының тізілімі